Stwórz produkt mleczny, który odpowie na Twoje potrzeby, a finalnie trafi na sklepowe półki

Chcesz mieć wpływ na ofertę producentów żywności działających na rynku europejskim? Bezskutecznie szukasz na sklepowych półkach produktu mlecznego, który spełni Twoje oczekiwania? Zgłoś się do projektu i weź udział w kreatywnym procesie tworzenia nowego produktu. Być może to Twój pomysł zostanie opracowany, trafi do produkcji i już niebawem będzie dostępny w sprzedaży.

Przedsięwzięcie jest prowadzone przez Instytut Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności PAN w Olsztynie w ramach projektu „RIS Consumer Engagement Labs” Europejskiej Wspólnoty Wiedzy i Innowacji w obszarze żywności – EIT Food. Partnerem projektu jest jedna z największych polskich spółdzielni mleczarskich – Mlekpol.

CZYM JEST CONSUMER ENGAGEMENT LABS?

EIT Food RIS Consumer Engagement Labs to europejska inicjatywa współtworzenia żywności, do której zapraszane są instytucje naukowe, producenci żywności i sami konsumenci. Efektem działań w latach 2019-2023 było zaprojektowanie, opracowanie i wprowadzenie na rynek 30 innowacyjnych produktów spożywczych, nad którymi pracowało 106 paneli konsumenckich z 19 europejskich krajów.

- Idea projektu EIT Food RIS Consumer Engagement Labs opiera się na umożliwieniu konsumentom bezpośredniego udziału w procesie kreatywnym, w wyniku którego wypracują pomysły na konkretne produkty spożywcze, odpowiadające na ich potrzeby. Następnie producent żywności wybiera jedno rozwiązanie i wdraża je do realizacji. Finalnie produkt trafia do sprzedaży i jest dostępny w sklepach – podkreśla Justyna Banasiak, koordynatorka projektu z ramienia IRZiBŻ PAN.

DLA KOGO?

Do udziału w projekcie mogą zgłaszać się osoby urodzone między 1982 a 1994 r., które mieszkają w województwie warmińsko-mazurskim. Przedsięwzięcie jest skierowane szczególnie do konsumentów, którzy zmagają się z utrzymaniem prawidłowej masy ciała (nadwaga) i odczuwają skutki życia w stresie, a ponadto nie wykluczają produktów mlecznych ze swojej diety.

NA CZYM POLEGA PROJEKT?

- Do udziału w procesie współtworzenia produktu zaprosimy 20 uczestników, którzy w małych grupach i przy wsparciu naukowców i przedsiębiorców będą rozwijać swoje pomysły w trakcie kilku spotkań online – wyjaśnia koordynatorka.

Cały proces kreatywny został stworzony w oparciu o innowacyjną metodykę Uniwersytetu Warszawskiego. Punktem kulminacyjnym projektu będzie przeanalizowanie pomysłów wypracowanych przez uczestników, a następnie wybór i wdrożenie wybranego produktu na rynek polski przez Spółdzielnię Mleczarską „Mlekpol” w Grajewie.

Uczestnicy projektu będą pracować nad produktem z kategorii: mleko lub przetwory mleczne. Zgodnie z założeniem, produkt ma odpowiadać na potrzeby osób zmagających się z utrzymaniem prawidłowej masy ciała i narażonych na stres, być przyjemny dla podniebienia i zdrowy. Proces kreatywny rozpocznie się pod koniec maja i potrwa do końca czerwca.

DLACZEGO WARTO?

Dzięki udziałowi w projekcie konsumenci mają niepowtarzalną szansę na zaprojektowanie produktu, który spotka się z ich konkretnymi potrzebami i preferencjami. W odróżnieniu od klasycznego panelu konsumenckiego, nie będą oni testować opracowanych wcześniej wariantów produktu, a stworzą go sami od podstaw.

Interaktywne sesje zostały tak zaprojektowane, by zorganizować bezpieczną i kreatywną przestrzeń dla grup, które mogły dotąd czuć się wykluczone przez producentów żywności. Dodatkowo każdy z uczestników warsztatów otrzyma zestaw produktów i upominków przygotowany przez SM Mlekpol.

GDZIE MOŻNA SIĘ ZGŁOSIĆ?

Rekrutacja do projektu ruszyła i potrwa do 10 maja. Można się zapisać poprzez formularz dostępny tutaj: https://bit.ly/Ankieta-CEL

==

Więcej o projekcie na stronie EIT Food: https://www.eitfood.eu/projects/ris-consumer-engagement-labs oraz na stronie Instytutu: https://pan.olsztyn.pl/2024/04/poszukiwani-uczestnicy-warsztatow-eit-food-ris-consumer-engagement-labs/

 

Komentarze (0)

Dodaj swój komentarz